ABB elektros varikliai gali būti dar efektyvesni

2016-02-29 - ABB pasiruošusi naujam kokybiniam šuoliui elektros variklių srityje su naujuoju "SynRM" varikliu.



Apskaičiuota, kad jeigu Europoje sumažintumėme variklių elektros suvartojimą 20 - 30 proc., o tai Europos Komisijos nuomone, visiškai realu susiaurinat mažesnės efektyvumo klasės nei IE3 variklių naudojimo sritis, tai visose 27 ES valstybėse elektros energijos sąnaudos sumažėtų 135 milijardais kWh, o CO2 emisija - 63 milijonais tonų.

Tačiau žinant, kad vienintelis svarus, labiausiai paplitusių asinchroninių variklių efektyvumo kėlimo būdas yra didinti statoriaus apvijų skerspjūvį, nesunku prognozuoti, kad šis procesas baigtinis. Nes negalime be galo didinti variklio matmenų, kad sutalpintumėme didesnio skerspjūvio apvijas. Mus riboja ir CIE standartai, ir vartotojo noras turėti variklį su tokiais pat tvirtinimo taškais, kaip mažesnio efektyvumo variklių.

Peršasi tik viena išvada - turime keisti elektros variklio konstrukciją ir ieškoti kitų galimybių, kaip didinti variklių efektyvumą mažinant galios nuostolius.
Ką galime keisti mažiausiai pakitusiam nuo sukūrimo laikų asinchroniniam varikliui? ABB variklių kūrėjų nuomone, reikia investuoti į naujas technologijas ir rengtis naujam kokybiniam šuoliui elektros variklių srityje. Šis šuolis gali būti ABB laboratorijose tobulinami "SynRM" varikliai.

Naujieji "SynRM" varikliai

Mistinis trumpinys "SynRM" - tai viso labo dviejų angliškų žodžių "Synchronous Reluctance" junginys. Geriau neskubėti jo versti į lietuvių kalbą, nes tai mažai ką paaiškins. Geriau įsigilinkime į variklio konstrukciją: vientisas elektrotechninio plieno lakštas, lakštai sujungti į vientisą rotoriaus dalį, rotorius išbalansuojamas po jo surinkimo, rotorius įmontuojamas į standartinį statorių.

Naujojo sinchroninio variklio esmė yra apvijų neturintis rotorius, kurio konstrukciją sudaro elektrotechninio plieno lakštai su oro tarpeliais.
Konstrukcijos ypatumai padės geriau suprasti ir išnagrinėti šio variklio darbą. Įjungus variklio statorių į trifazį kintamos srovės tinklą, magnetinio srauto linijos, einančios per rotatoriaus metalo segmentus, atskirtus oro tarpais, pradeda suktis tuo pačiu sukdamos rotorių.

Nors veikimo principas atrodo gana paprastas ir aiškus, beje, ir patentuotas gana seniai, visa tai įgyvendinti dėl kintančios variklio apkrovos buvo gana sunku. Nes staigiai dėl kokių nors priežasčių pakitus apkrovai gali būti prarastas variklio sinchroniškumas. ABB dažnio keitikliuose ištobulinus apkrovos stebėsenos ir su tuo susieto variklio valdymo koregavimo funkcijas, tapo įmanoma šiuos variklius naudoti realybėje.

Taigi, šie varikliai naudojami tik tada, kai valdomi ABB dažnio keitikliais. Kai nebūtina valdyti variklio greitį, turime "SynRM DOL" variklius, kuriuose valdymo įrenginys integruojamas į įvadų dėžę.


Kam mums jo reikia?
Neturėdami apvijų rotoriuje, neturime ir galios nuostolių rotoriaus grandinėje. Dėl minėtų priežasčių, esant tiems patiems variklio matmenims, pasiekiama IE4 efektyvumo klasė.

Kitas galios nuostolio nebuvimo rotoriaus grandinėje panaudojimas: esant tai pačiai efektyvumo klasei, IE2 kelioms pakopoms mažinti variklio matmenis. Tai labai aktualu kompaktiškų elektros įrenginių gamintojams.
Šiomis naujomis technologijomis paremtas variklis turi ir daugiau gerų savybių. Tokių kaip mažesnė šilumos emisija. Tai ilgina guolių gyvavimo laiką, didesnes, siekiančias net 2,5 x Tn, trumpalaikio variklio perkrovimo galimybę ir kt.

Kas toliau?
Toliau IE5 SynRM² variklis, kuriame oro tarpeliuose talpinami feromagnetai.

      • Twitter
      • Facebook
      • LinkedIn
      • Weibo
      • Spausdinti
      • Siųsti el. paštu

    Kontaktai

    ABB varikliai ir elektros mašinos:
    seitp202 328b638fbfd78ea4c1257f630042c24c