Efektyvūs energijos vartojimo sprendimai Baltijos jūroje "Tallink" laive

2017-02-03 - „Tallink“ naujausias SGD (suskystintomis gamtinėmis dujomis) varomas laivas „Megastar“ yra draugiškas aplinkai ne tik dėl naudojamo kuro, bet ir dėl savo technologinių sistemų. Kuro ir energijos vartojimas laive gali būti optimizuojamas naudojant ABB elektros energijos gamybos sprendimą bei energijos valdymo sistemą.



„Megastar“ - "Tallink" laivyno pasididžiavimas - 2017 metų pradžioje pradės kursuoti maršrutu Helsinkis-Talinas.

Laivas buvo pastatytas „Meyer“ laivų statykloje Turku, nes "Tallink“ norėjo, kad laivas būtų statomas vietinėje rinkoje ir, kiek įmanoma plačiau, panaudojant vietinius išteklius. "Mums buvo svarbu, kad mūsų laivo statybos prisidėtų prie vietos ekonomikos“, - sako Tarvi-Carlos Tuulik, „Tallink Group“ „HT Ship Management“ vadovas.

ABB taipogi beveik visą užsakymą ABB projektavo ir gamino Suomijoje ir Estijoje, t.y. du mažesni „Megastar“ generatoriai buvo pagaminti ABB gamykloje Estijoje, o laivo sraigto varikliai ir trys didesni generatoriai - ABB gamykloje Helsinkyje.

Tinkamas optimizavimas kiekvienoje situacijoje
Šios laivininkystės kompanijos SGD kuru varomi laivai yra ekologiški. "Visais techniniais sprendimais siekėme optimizuoti energijos vartojima visame laive," - sako Tuulik.

ABB „Megastar“ įdiegė energijos gamybos ir energijos valdymo sistemas, kurios drauge su žemos emisijos SGD, daro didžiulį poveikį energijos suvartojimo efektyvumui.

"Mes apskaičiavome, kad lyginant su kitais šio maršruto laivais, šios sistemos pagerina „Megastar“ energijos efektyvumą 30 procentų," - sako Tuulik.

Lankstus varomosios jėgos sprendimas
ABB elektros energijos varomoji sistema yra pranašesnė už tradicinę mechaninę sistemą savo lankstumu ir efektyvumu.

"Mechaninė varomoji jėga visada yra optimizuotas vienam greičiui, o elektros energija varoma sistema leidžia, kad laivo varikliai efektyviai būtų valdomi plaukiant bet kokiu greičiu. Tai yra labai svarbu ypač trumpesniuose „Megastar“ maršrutuose,“ - sako Tomas Michelsson, ABB keleivinių keltų pardavimų vadovas. "Pavyzdžiui, kai laivas atvyksta į uostą, elektros energija varoma sistema leidžia sustabdyti didesnius variklius, o laivas švartuojasi naudodamas mažiausią reikalingą variklį", - sako Tuulik.

Be to, elektra varoma sistema pagerina ir keleivių komfortą, nes laivas dirba daug tyliau ir sklandžiau nei įprasti mechaniniai laivai.

Išmanioji „Octopus“ sistema
„Octopus“ – išmani energijos monitoringo sistema yra ABB jūreivystės technologijų brangakmenis, kuri taip pat buvo įdiegta „Megastar“ laive. „Octopus“ stebi energijos suvartojimą visame laive realiuoju laiku, daugiausia dėmesio skirdama būtent degalų suvartojimui.

"Oro sąlygos, vėjas, laivo apkrovimas, greitis ir pan. - visa tai įtakoja degalų sąnaudas bei emisiją“, - sako Tuulik. Todėl yra svarbu, kad pasinaudodama „Octopus“ surinktais duomenimis laivo įgula galėtų valdyti laivą pačiu ekonomiškiausiu būdu.

Tuulik liko patenkintas projekto įgyvendinimu ir bendradarbiavimu su ABB. Buvo įvertintos ne tik aukšto lygio inžinerijos žinios, bet ir ABB inovacijos, todėl jis mato daug potencialių galimybių pratęsti bendradarbiavimą. "Labai tikėtina, kad vykstant modernizavimui kituose laivuose, ten bus įdiegta „Octopus“ sistema. Mus taip pat labai domina ABB 24/7 nuotolinio stebėjimo paslaugos,“ - sako Tuulik.


ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) yra elektrifikacijos produktų, robotų ir pavarų, pramonės automatizavimo ir elektros tinklų novatoriškų technologijų lyderė, aptarnaujanti energetikos, pramonės, transporto ir infrastruktūros objektų užsakovus visame pasaulyje. Tęsdama daugiau nei 125 metus inovacijų istoriją, ABB šiandien kuria skaitmeninę pramonės ateitį. ABB dirba apie 135.000 darbuotojų daugiau nei 100 šalių. www.abb.com

      • Twitter
      • Facebook
      • LinkedIn
      • Weibo
      • Spausdinti
      • Siųsti el. paštu
    seitp202 3b1e507e0ea2a666c12580bc002efd60